Om oss…

Annica Anell

Jag som driver hundskolan heter Annica Annell.

Jag startade Adseke Hundskola 2008 och driver sedan dess hundskolan på heltid.

Tony, min man, och jag har idag, en jaktlabbe ,Dempsey, och en vorsteh, Badou. Vi tränar, jagar, apportera, joggar och går, spårar och myser tillsammans.

Det är viktigt att du som hundägare lär dig att förstå din hunds signaler och att bli tydlig så att hunden även kan förstå dina signaler.

All inlärning sker självklart enbart med hjälp av positiva metoder.

Vi plockar fram rätt beteende, förstärker och belönar!

Jag är utbildad av Svenska Brukshundklubben till allmänlydnadsinstruktör (2004) och har även gått deras specialutbildningar inom valp, mentalitet och spår. Jag höll kurser där i drygt 10 år innan jag bestämde mig för att öppna eget för att kunna följa mig röda tråd fullt ut.

2009 gick jag Klickerutbildning på House of Learning, Borlänge. En underbar kurs, ChickenCamp..Vi tränade hönor med hjälp av klicker och lärde oss bl a vikten av timing och belöning.

2011 gick jag en Etologiutbildning, även den på House of Learning uppe i Dalarna.  Våra mentorer var Lars Fält och Tobias Gustavsson, SWDI. Hundens språk, rädslor, aggression, inlärning och motivation studerades. Dessutom fick vi lära oss SWDI:s grundläggande spårteknik och det är den vi använder oss av i spårarbetet.

Jag har anordnat en del föreläsningar av bland andra Eva Bodfäldt,Lasse Fält, Tobias Gustavsson, Anders Hallgren och Per Jensen. Alla med ett hundtänk jag gillar.

2014 fick jag den stora äran att bli utsedd till Nordostskånes Djurvän av Djurskyddet Nordostskåne. Motiveringen löd:

Annica Annell gör ett stort arbete där hon lär ut positiva träningsmetoder för hundar och verkligen når ut till många. Genom sitt förebyggande arbete verkar hon för bättre kunskap, förståelse och respekt för hunden. I förlängningen leder det till att hundar slipper bli missförstådda och hamna i situationer där risken för omplacering eller avlivning är överhängande.”

Förståelse, respekt, tydlighet och glädje, det är så jag vill träna hund.

Det är viktigt att både hund och ägare har skoj, det är så man bygger relation!

Varmt välkommen till Adseke Hundskola!

skog.jpg
Logosvart.png

En tydlig, positiv och rättvis ägare leder till en lyckligare hund