Våra kurser….

Vi erbjuder kurser där kvalitet står före kvantitet, det vill säga små grupper med max 8 deltagare i varje.

Kurserna rullar på hela tiden så det är bara att anmäla sig. Förfrågan om våra kurser.

Anmälan är bindande! Avhopp som ej meddelas eller meddelas mindre än 1 vecka innan kursstart debiteras med halv kursavgift.

Det går även att boka privatlektioner.

Här ges möjlighet till egen träning eller problemlösning om det är det som önskas. En privatlektion kostar 550:-/timme.

Du kan boka genom att klicka på kursen.

Valpkurs

(3-6 månader)

Här lär vi oss att träna med positiva metoder:

• Frågestund varje gång

• Följsamhet

• Inkallning

• Sitt och ligg

• Stanna

• Möte

Pris: 1550 kr

Unghundskurs

(6-12 månader)

Vi tränar bland annat koppelföljsamhet och möte med andra hundar.

Fortfarande bygger träningen på positiv inlärning och stor vikt läggs på trygghet i stadgan. Ett av målen är att lära föraren/ägaren att vara tydlig. Då är det lätt för hunden att göra rätt och det ska löna sig!

Fortsättningskurs

För er som har gått unghundskursen, grundkursen eller  nått kunskapen på annat vis. Vi repeterar och avancerar.

Vi har högre störningsnivå på samtliga moment plus att vi blandar allmänlydnad med några moment från Startklassen.

Vardagslydnad

En kurs för den vuxna hunden.

Kanske har du problem med att din hund drar i kopplet, är ohörsam eller har svårt att möta andra hundar.

Vi använder oss av skvallerträning.

Rallylydnad

nybörjare

Här får du en introduktion i rallylydnad.

Grundläggande träning för rally- och kontaktövningar.

Inlärning av alla nybörjarskyltar och ”prova på”-bana!

Pris: 1500 kr

Nosework

Här tränar vi hunden i att detektera och markera en speciell doft; eukalyptushydrolat.

En riktigt rolig och spännande träning, både för hunden och dig! Vi träffas och jobbar med behållar-, fordons- och rumssök.

Antal lektioner: 5

Pris: 1300 kr

Startklasskurs

Kursen för dig som tycker att det verkar kul att tävla i lydnad.

Här tränar vi in momenten från Startklassen och lägger precision i utförandet. Målet är att ni ska bli redo för en lydnadstävling.

Spårkurs

- Grund

En rolig och lärorik kurs för dig som är spårintresserad

Oavsett om det är eftersök, mental träning, person- eller djurspår som du är intresserad av. Vi träffas på avtalad plats varannan vecka och tränar enbart spårning. Spårupptag, markering, noggrannhet, uthållighet och spårläggning tränas och vi lägger grunden på hårda underlag.

Nybörjare erbjuds både dag- och kvällskurs.

Lektionstid: 2 timmar

Spårkurs

- Fortsättning

Här krävs det att du tidigare har gått

”Spårkurs - Grund”.

Vi lägger på mer svårigheter och störningar i spåret och tränar även här mest på hårda underlag.

Lektionstid: 2 timmar

Kombikursen

Kombikursen är en kurs där vi spårar, provar Nosework och rallylydnad.

En skojig kurs för dig som vill aktivera din hund och gå en kurs på dagtid.

Pris: 1500 kr

Betalning sker via bankgiro 248-7833

eller via Swish: 123 517 59 97.

Betalningen ska vara Hundskolan tillhanda senast 2 veckor innan kursstart. Glöm inte skriva namn och kurs då betalningen är bekräftelse på din plats.

Välkommen Du också!